
Μια χρήσιμη πρακτική για την αρμονική σχέση καθηγητών και μαθητών/τριών
Στη διοίκηση και οργάνωση της λειτουργίας της τάξης “Το συμβόλαιο της τάξης” είναι ένα σημαντικό εργαλείο που συμβάλλει στη δημιουργία θετικού κλίματος. Με το συμβόλαιο οι μαθητές/τριες συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων, καθορίζουν οι ίδιοι/ες τις συμφωνίες που θα διέπουν τις σχέσεις τους και αλληλεπιδράσεις τόσο μεταξύ τους όσο και με τους εκπαιδευτικούς αλλά και με το εκπαιδευτικό υλικό. Είναι ένα εργαλείο δημοκρατικής και φιλελεύθερης μορφής διοίκησης της τάξης και εμπλέκει τους μαθητές, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη πρωτοβουλιών, αυτοελέγχου, συνέπειας, συμμόρφωσης σε κανόνες και ανάληψης ευθυνών. Οι μαθητές, δηλαδή, μέσω της διαδικασίας σύνταξης του συμβολαίου της τάξης, αποφασίζουν οι ίδιοι για τους κανόνες της τάξης τους, τις αμοιβές και ποινές, γίνονται συνυπεύθυνοι στην ομαλή λειτουργίας μιας τάξης (Ματσαγγούρας, 2001).
Η αίτηση απευθύνεται στο σχολείο και απαλλάσσει τον μαθητη από την υποχρέωση παρακολούθησης του μαθήματος των θρησκευτικών.